Barangolások és kalandozások a vikingek földjén

The Saga of a Hun

The Saga of a Hun

Akkor vágjunk bele !

2018. január 22. - morgergo

Maga a vízió megjelenése a környezetem felújítása után 1-2 hónapra tehető, 2017 júliusának magasságára. Ekkorra rajzolódott ki mit is akarok pontosan. Időközben elkezdtem videókban és cikkekben bújni a nyelv sajátosságait, fogtam egy tollat és egy füzetet és elkezdtem szépen felírni bele az izlandi ABC betűit, fonetikus kiejtését, számokat, ételek italok neveit, ruhák neveit, házak részeit, konyhai eszközök neveit, emberi test részeit, nagyon sok dolgot. Gondoltam viszek egy kis önállóságot a dologba, mivel nem igazán találtam kurzust ami ezzel foglalkozik (azóta tudom hogy van).

Kinyomtattam őket és mikor időm engedte bevittem őket tanulni a munkahelyemre. Az izlandi nyelv nagyon egyedi, még annak tekintetében is, hogy közel 300.000 ember beszéli, viszont jóval kevesebb mint 300.000 anyanyelvi szinten. Tehát aki megtanulja beszélni ,nem mindennapi dologgal büszkélkedhet.

Ezután nem sokkal találtam egy nyelvcsomagot, amit Németországból kellett megrendelnem. A csomag magyar-izlandi része eléggé hiányos volt az angol-izlandi verzióval összevetve (mindkettőt megkaptam,mert elsőre rosszul küldték az online részét a csomagnak). A magyar verzió körülbelül 30 százalékát tartalmazta a teljes nyelvcsomagnak ,erősen hiányos volt. Így mivel nem kis összegbe került beszereznem az oktató csomagot, felvettem a kapcsolatot a nyelvcsomag készítőivel, aztán közös erővel kiegészítettük azt. Ez egy pár napba bele tellett.

A programot használgattam időközben, de úgy gondoltam inkább az angolra kéne több időt fordítanom, hiszen Izlandon az emberek túlnyomó része jól beszéli az angolt. Ha tudok izlandiul,akkor külföldiként is kaphatok jobb állásokat, és nem mellesleg egy piros pont az izlandiak szemében. Tehát nem árt abból is gagyogni valamit.

A nyelv részét elkezdtem a dolognak, ez volt az első lépés az úton ami Izland felé vezetett.

Folyt. köv.

G

A bejegyzés trackback címe:

https://izlandiimpulzusokk.blog.hu/api/trackback/id/tr4613593571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása