Barangolások és kalandozások a vikingek földjén

The Saga of a Hun

The Saga of a Hun

Hallgrímur temploma

avagy a Hallgrímskirkja

2020. április 22. - morgergo

A Hallgrímskirkja.
Rengeteg képeslapon szerepel, megtalálható különböző reklámfelületen amik Izlanddal kapcsolatosak, és ha megkérdezünk itt járt embereket, mit érdemes megnézni a fővárosban, biztosak lehetünk benne, hogy a felsorolásban ott lesz. Nem véletlenül.

Nekem is ez a templom volt az egyik első célállomásom, mikor ide jöttem. Ittlétem második napján, reggel 8 környékén keltem fel igen hosszú alvás után, mivel az utazás sokat kivett belőlem. Gondoltam még a forgatás előtt, ami reggel 10-re volt megbeszélve, bejárom a környéket. Telefon 100%, google térkép, és hajrá.
Az akkori lakhelyemtől körülbelül 30 percnyi gyaloglásra volt a templom. Mivel január 16.-áról beszélünk, természetesen mindent jégtakaró borított, ami igen csak megnehezítette a közlekedést tekintve, hogy a Hallgrímskirkja egy lassan emelkedő nagy domb tetején van a belváros közepén. Éppen ezért nehéz nem észrevenni, mivel szinte mindenhonnan látni lehet, ezért kiváló tájékozódási pont, mint arról régebben már írtam.
20190927_185248.jpgSzóval mikor megérkeztem a templomhoz, még teljes sötétség volt, januárban olyan 10 óra környékén kezdett el kelni a nap. Én olyan 8:30 - 8:45 körül érhettem a templomhoz, alig pár embert lehetett látni lézengeni az utcán. Közben élőben beszélgettem a szülőkkel telefonon, és mutattam nekik a templomot kamerán keresztül. Akkor láttam életemben én is először.
20190116_092317.jpgTörténetét tekintve Hallgrímur Péturssonról nevezték el aki nem az építője volt, hanem egy híres 17. századi evangélikus lelkész és költő. Tervezője Guðjón Samúelsson, aki rengeteg más nevezetes épületért is felelős Izlandon. 1937-ben kezdett el dolgozni a terveken, az épület formáját a bazalt kőbe hűlt láva ihlette. Építése 1945-es években kezdődött, és 1986-ban készült el. Érdekesség még, hogy a kupolája hamarabb elkészült, mint a templom maga. Előtte található Leifur Eriksson szobra, az első európai, aki felfedezte Amerikát. Vörös Erik fia volt.
20190209_153527.jpgKüllemét tekintve a templom egy 74,5 méter magas hatalmas építmény, melynek bejárata felett gyönyörű festett üveg díszeleg, és hatalmas kupolája van órákkal, tetején egy kereszttel. A kupola maga kilátóként szolgál. Tetejére lifttel lehet felmenni, emlékezetem szerint 1,000 korona, ami 2,500 forint környékén mozog. A lift után még egy pár lépcsőfok gyaloglás következik. A kilátás miatt mindenképp megéri. A torony mind a négy oldalán tökéletes kilátás nyílik a városra.
20190929_161937.jpgBelsejét tekintve minimalista, az egyik leginkább szembetűnő dolog az orgonája lesz a bejárat felett, amit a német Johannes Klais épített. Az orgona 15 méter magas, 25 tonnát nyom és 5275 sípot számlál.
Kintről már volt szerencsém hallani mikor egyszer elhaladtam előtte. Hidegrázós! Jó értelemben persze.20190929_155804.jpgMindenképp egy ikonikus látnivaló és ha a először járunk a városban, térjünk be, és nézzünk körül a tetejéről. Nem minden nap fogjuk látni ezt a várost ilyen magasból. Megéri az árát.

G

 

A bejegyzés trackback címe:

https://izlandiimpulzusokk.blog.hu/api/trackback/id/tr9715632622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása